Znakowanie

Jaką technikę znakowania wybrać? 

 

Rodzaj użytego znakowania, zależy głównie od powierzchni na której chcemy wykonać znakowanie. Zapraszamy do zapoznania się z dostępnymi technikami:

 

1. Sitodruk

Doskonale nadaje się do jedno- i wielobarwnego nadruku na artykułach tekstylnych i innych twardych, zarówno płaskich jak i okrągłych materiałach takich jak plastik, metal, szkło, drewno. Metoda ta jest alternatywą dla tampodruku i pozwala na wykonanie nadruku o większej powierzchni, ograniczonej jedynie wielkością sita.

2. Tampodruk

Popularna technika nadruku na małych artykułach reklamowych, wykonanych z metalu, plastiku, papieru, szkła, gumy, drewna itp. Pożądany kształt nanoszony jest na produkt przy pomocy elastycznego tamponu.

3. Termotransfer

Technika nadruku polegająca na termicznym wgrzaniu w materiał wcześniej przygotowanej folii wyciętej w pożądany kształt. Zastosowanie techniki termotransferu zapewnia doskonałą jakość nadruku. Za jej pomocą można znakować na różnych rodzajach podłoży.

4. Haft

Wzór nanoszony jest przez maszynę haftującą za pomocą uderzeń Najczęściej stosowana na czapkach, koszulkach polo, softach, kurtach polo. Bardzo trwała technika, odporna na odbarwienia, pranie.

5. DTF

Trwała, satysfakcjonująca technika nadruku na tekstyliach. Bez kosztów przygotowania. Nadruk za pomocą tuszów na folii, która zostaje utwardzona proszkiem w wysokiej temperaturze a następnie wgrzana w prasie transferowej.

6. Druk UV

Technologia służąca do wykonywania nadruków w pełnym kolorze na różnych podłożach, w wysokiej rozdzielczości 1440 x 1200 dpi, farbami utwardzanymi promieniami UV (CMYK + biały), zapewniającymi intensywne kolory, doskonałe krycie oraz przyczepność do podłoża.

7. Grawer laserowy

Trwała, precyzyjna i efektowna technika znakowania artykułów reklamowych. Stosowana na metalu, drewnie, skórze, jak i na metalach lakierowanych, plastiku, szkle itp. Kolor graweru uzależniony jest od rodzaju materiału, z jakiego wykonany jest znakowany przedmiot.

8. Sublimacja

Technologia znakowania stosowana głównie przy nadrukach na tekstyliach. Dany logotyp należy najpierw wydrukować na specjalnym nośniku przy użyciu odpowiednich tuszy sublimacyjnych, a następnie przenieść na powierzchnię przedmiotu za pomocą specjalnej prasy. Naniesione w ten sposób logo jest trwałe i odporne na pranie i czynniki chemiczne. Metodą sublimacji znakujemy na jasnych powierzchniach.

9. Tłoczenie

Efektowna metoda znakowania, stosowana najczęściej na artykułach reklamowych wykonanych ze skóry, wyrobów skóropodobnych, PU, tektury, papieru. Polega na trwałym odkształceniu materiału przez odpowiednie wtłoczanie matrycy w znakowaną powierzchnię.

10. DOMING – naklejka 3D (epoxy)

Trwała i efektowna technologia znakowania reklamowego. Na kolorowy wydruk cyfrowy nakłada się warstwę przeźroczystej żywicy, dzięki czemu uzyskuje się głębsze i bardziej wyraziste kolory. Dodatkowo żywica chroni nadruk przed uszkodzeniami mechanicznymi, wilgocią i promieniami UV, zwiększając trwałość produktu.

11. Nadruk UV 360

Technologia stosowana do nadruków dookoła w 360 stopniach na produktach reklamowych o cylindrycznym i stożkowym kształcie, takich jak butelki i kubki. Technika ta najczęściej wykorzystywana jest do znakowania gadżetów wykonanych z metalu, plastiku czy szkła, a jej zaletami jest bardzo wysoka rozdzielczość wydruku oraz szybkość.